Dnia 13 lutego wybraliśmy się do laboratorium analiz medycznych „ELAB” mieszczącego się na ul. Markwarta. W trakcie spotkania laborantka opowiedziała nam o swoim zawodzie, pokazała specjalistyczny sprzęt wykorzystywany w laboratorium. Dowiedzieliśmy się jak wyglądają m.in. badanie glukozy, oznaczenie przeciwciał, wymazy, badania i analiza moczu. Chętni śmiałkowie mieli możliwość skorzystania z darmowego pobrania krwi i przebadania jej w specjalistycznej aparaturze.
Kolejnym etapem naszej wycieczki było spotkanie z panią Grażyną Ponichterą, która na co dzień pracuje jako pielęgniarka w gabinecie laryngologicznym. Opowiedziała nam jakie trzeba spełnić warunki, aby pracować w takim zawodzie. Uczniowie mieli możliwość przebadania słuchu w specjalnej kabinie.

20 listopada 2014 roku uczniowie klasy IIc w ramach projektu „Wszechstronny absolwent” mieli możliwość zwiedzenia oraz poznania tajemnic jakie kryją się za murami Wojskowych Zakładów Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy.
WZL nr 2 są jednym z największych Zakładów Lotniczych w Polsce należących do elitarnej grupy firm o znaczeniu strategicznym dla gospodarki i obronności Polski.
Na początku naszej wycieczki młodzież wraz z opiekunami zapoznana została z historią oraz tradycjami WZL, następnie zaplanowano zwiedzanie zakładów, podczas których zobaczyliśmy m.in. hangary, w których naprawiane i modernizowane są współczesne samoloty, zarówno wojskowe, jak i cywilne. Wyjątkową atrakcją dla uczniów było poznanie tajników działania fotela katapultowego. Uczniowie mieli również możliwość spotkania z pracownikami WZL i uzyskania informacji dotyczących wymagań i wykształcenia potrzebnego do wykonywania tak specyficznego zawodu.
Organizatorzy wycieczki dziękują Prezesowi Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy za możliwość zorganizowania wycieczki.

Małgorzata Mellem- Zwiewka

Dnia 21 października 2014 roku mieliśmy okazję gościć pana Piotra Trelę i pana Arkadiusza Szopę.
Pan Piotr Trela to wybitny śpiewak-solista operowy . Czołowy tenor bydgoskiej opery w latach 1972-1992. Odtwórca wielu pierwszoplanowych partii operowych, znakomity wykonawca ról operetkowych, ulubieniec publiczności i zdobywca „Złotych Masek”.
Nasz gość opowiedział nam o swoim życiu, jego zawodzie oraz trudnościach i przyjemnościach z nim związanych. W trakcie spotkania odbyła się krótka prezentacja technik makijażu i mimik twarzy stosowanych u solistów operowych. Jednak niezapomnianym momentem spotkanie było wysłuchanie utworów wykonywanych przez samego pana Piotra Trelę przy akompaniamencie pana Arkadiusza Szopy.
Przedstawiamy fotorelację z tego spotkania:

Paulina Przygoda - koordynator projektu

Dnia 13 października 2014 roku pojechaliśmy do Poznania, aby zobaczyć lotnisko w ramach projektu „Wszechstronny Absolwent” oraz "Poznaj Ławicę". W trakcie zwiedzanie lotniska mieliśmy okazję zobaczyć m.in. „ścieżkę pasażera” i zapoznaliśmy się z zasadami obowiązującymi w trakcie kontroli bezpieczeństwa. Każdy uczestnik otrzymał imienne „karty pokładowe” przy stanowiskach check-in.
W trakcie spotkania mogliśmy zobaczyć:
• terminal pasażerski w części ogólnodostępnej wraz z antresolą i tarasem widokowym;
• halę odlotów oraz salon Business Executive Lounge;
• halę przylotów (hala odbioru bagażu).
Na zakończenie spotkania uczniowie otrzymali upominki firmowe, a najbardziej aktywne osoby Katarzyna Duszyńska, Monika Modrzyńska i Karol Hoffman zostali wyróżnieni i dodatkowo nagrodzeni.

Po opuszczeniu hali lotniska udaliśmy się do centrum Poznania, aby zobaczyć słynne koziołki na wieży zegarowej. Uwieńczeniem tego dnia było spotkanie z przewodnikiem , który opowiedział nam o historii Poznania i oprowadził po ciekawych miejscach tego miasta.

Paulina Przygoda - koordynator projektu

Dnia 27 września 2014 roku uczniowie kl II.c uczestniczący w projekcie "Wszechstronny Absolwent" odwiedzili gospodarstwo ogrodnicze Doroty i Macieja Raszka w Łabiszynie. Firma obejmuje 8ha z czego 2ha powierzchni stanowi nowoczesna szklarnia typu Vento, 0,5 ha namioty foliowe, a ok.1ha to rośliny uprawiane w gruncie. Podczas spotkania uczniowie zapoznali się z zasadami hodowli roślin, np. chryzantemy, Gwiazdy Betlejemskiej, wrzosu, bratków czy różnego rodzaju bylin. Uczniowie poszerzyli również swoje wiadomości dotyczące pozyskiwania środków unijnych potrzebnych do realizacji przedsięwzięcia, o których opowiadali właściciele rolnictwa.

Dnia 27 maja 2014 roku odbyła się lekcja pod patronem Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy. Na zajęciach analizowaliśmy wykresy, tabelki i statyki opracowane na potrzeby GUS-u.

Dnia 14 maja 2014 roku udaliśmy się do Starego Jarużyna na spotkanie z właścicielami plantacji świerku srebrzystego. Plantację świerków w Starym Jarużynie założono w 1988 roku. Początkowo na powierzchni dwóch hektarów uprawiano świerk kłujący. W 2003 roku powiększono areał plantacji do dziesięciu hektarów. Głównym gatunkiem uprawianym jest świerk kłujący (srebrzysty). Właściciel oprowadził nas po plantacji i omówił specyfikę hodowli, którą wykonuje.

Paulina Przygoda - koordynator projektu

Dnia 14.05.2014r. wybraliśmy się do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nakle nad Notecią. Poznaliśmy strażaków, którzy podzielili się z nami swoją wiedzą na temat ich zawodu. Dowiedzieliśmy się jak wygląda ich codzienna służba. Zobaczyliśmy jak funkcjonują przyrządy służące do ratowania ludzi. Nasi uczniowie mogli zmierzyć się z praktycznym zadaniem dotyczącym założenia na siebie kompletnego ubioru strażaka w określonym czasie. To zadanie okazało się niezmiernie trudnym do wykonania. Na zakończenie spotkania odbyły się zajęcia praktyczne na temat udzielania pierwszej pomocy.

Tą stronę wyświetlono 2677 razy.